__negative_space___by_f_ayn_t-d306v1f

Jag var en gång ledsen och ensam,
Med ingen att trösta mig,
Så jag hade en mask som alltid log,
För att dölja mina känslor bakom en lögn.

Jag hade många vänner;
Med min mask, var jag en av dem.
Men innerst inne kände jag fortfarande tom,
Som jag saknade en del av mig.

Ingen kunde höra mina rop på natten,
För jag utformade min mask för
att dölja lögner.
Ingen kunde se smärtan jag kände,
För jag utformade min mask för att skratta.

Bakom alla leenden var tårarna
Och bakom all den komfort var rädsla.
Allt du trodde och såg
Var inte allt som var till mig.

Dag för dag
Jag långsamt döende.
Jag kunde inte gå vidare,
Det var något som saknas ..

Fram till nu jag fortfarande söker
För det som kan stoppa min gråt,
För någon som kommer att radera mina farhågor.

25 reaktioner på ”

  1. Jag hoppas du finner det du söker en dag. Jag tror du kommer att hitta ett ”hem” i din skrivartalang. Du har en fantastisk förmåga att forma orden så att de går rakt in. Jag önskar att du en dag inte behöver den där masken. Men det kan ta lång tid att komma på hur man kan bli av med den.

    Liked by 1 person

    1. Jag hoppas verkligen göra alla stolta över mig. Jag hade ingen dröm hittills. Men nu drömmer jag om det ”hemmet” som du pratar om. Jag vill hitta den hemmet genom min skrivartalang.
      Tack för den peppande kommentaren som får mig alltid att må bra 🙂

      Liked by 1 person

      1. Vad roligt om min kommentar kan hjälpa till lite grann. Jag tror verkligen att det är genom dina ord som du en dag kommer att hitta hem och där tror jag också att du kommer hitta något annat än den där ensamheten som man inte vill känna. Så var det för mig.

        Liked by 1 person

  2. Har nästan hela mitt liv sökt något som skulle göra mig hel, och något/ någon som skulle fylla tomrummet inom mig, men ingen/inget kunde hela mig.. så många år som jag famlat i mörkret utan hitta ‘hem”.. men så plötsligt hittade jag det jag så länge sökt, och gissa var fann det? Jo inom mig själv fanns det..tänk att det funnits där hela tiden, men jag var så inne på att finna det i någon/något att jag inte såg det som fanns mitt framför ögonen💗💗

    Liked by 1 person

  3. En leende mask har jag med.
    Andra frågar hur man mår och för en sekund vill jag ta av mig masken…men inser lika snabbt att ingen vill egentligen veta…så jag ler vidare….

    Liked by 1 person

Kommentera

