Mina ögon glittrar med tårar,
Men de har ännu inte fallit.
Jag gråter, men de är tysta tårar.
Jag gråter på insidan så att du inte kan se
All smärta som kör om mig.

Jag sover aldrig, av rädsla för vad
morgondagen kan medföra.
Hur kan jag vara så förlorade
På en plats jag känner så väl?
Hur kan jag vara så bruten
I en familj så tillsammans?
Hur kan jag vara så förvirrad
Omgiven av så många?

Alltid tvingas slåss i en kamp
Jag verkar aldrig att få vinna.
Gud vet bara en sådan omständighet.
Jag har kämpat för så länge.
När kommer det att ta slut?
Ibland går jag förbi alla som om jag var osynlig.

Allt rör sig med ingen plats att gå.
Jag säger mig att allt kommer att vara ok,
Men det är anfall.
Den tid det tog att förändra mig.
Det liv jag hade, jag kan inte ha tillbaka.
Men jag kan inte se varför alla dessa
tårar känner så overkligt.
Jag är inte samma sak,
mina ord är fortfarande osagt.
Så istället, jag skriver dem på papper.
De gömmda känslorna är begravd
djupt inom mig.

Så många tårar jag har spridit i mörkret,
Göms undan i avskildhet i mina egna
tankar, Bara för att läggas på hyllan med
morgonens första ljus. På grund av ingen
mod att tala om min smärta.

Och det gör ont att veta att jag aldrig
kommer att vara densamma,
Vetskap om jag kommer aldrig
att vara tjej jag brukade vara.

Om du bara visste vad jag har gått igenom,
Eller kanske du kunde ta en promenad i mina skor.
Eftersom detta är ibland hur jag känner.

28 reaktioner på ”

  1. Du skriver väldigt fint och berörande och jag tycker om att läsa det du skriver. Det är starkt och modigt att dela dina innersta känslor på din blogg och jag kan känna igen delar av det du beskriver. Ibland tror man kanske att man är ensam med jobbiga tankar, ledsamhet och kanske sorg. Men så är det inte och det kan vara fint att läsa om andra med liknande känslor. Har du läst till exempel Karin Boye och Edith Södergran? Jag tror att skriva kan vara ett bra sätt att få ur sig allt det där som inte låter sig sägas så lätt med talade ord. Fortsätt skriva!

    Liked by 2 people

    1. Hej Anni! Tack för din fina kommentar. Jag blir alltid glad att läsa din kommentar. Det är skönt att höra att jag är inte ensam med mina känslor. Därför tycker jag om att skriva i en blogg. Det är som en community. Det är bästa med det är att man får så mycket support av alla. Jag känner inte mig ensam längre i den här bloggvärlden 🙂

      Liked by 2 people

  2. Hej! Så bra och så glad jag blir! Fortsätt du att skriva och framför allt – fortsätt dela dina innersta tankar och funderingar. Man märker när ord kommer direkt ifrån hjärtat. Det är det bästa jag vet att läsa. Och du är aldrig ensam 🙂

    Liked by 2 people

  3. Dina ord tar mig tillbaka till min ungdom. Jag minns inte mycket från den egentligen, men när jag läser dina ord minns jag hur svårt det kunde vara. För mig var det konsten som till sist gjorde allt lättare.

    Liked by 2 people

    1. Det är alltid kul att läsa din kommentar! Det är så skönt att få höra att man inte är ensam med sin sorg. Att man får ett bekräftelse på att alla har gått genom något och det är en av orsakerna till man kan komma så långt i livet. I det här fallet har du blivit en fantastisk målare och bloggare som sprider så mycket kärlek. 🎨📖Jag kommer tänka på dig nu varje gång när jag kommer att prata om det.♥️

      Liked by 2 people

  4. Hi there, SOS!
    I would like to let you know that you’re one of the few that I have decided to put on my list for the ”Blogger Recognition Award” because of the great things that you do in the blogosphere.

    Here’s the link to it if you’d like to check it out: https://myldrwithafrenchman.wordpress.com/2017/01/23/blogger-recognition-award/

    I know that some people have an ”award-free blog” or are just too busy to do these things and I understand completely if you decide not to participate. I just want share this as a gesture of my appreciation.

    More power to you!

    Gilla

  5. Nice piece of written work!

    i feel the pain, about not being able to sleep, you i’m affraid to sleep, for fear of waking in a different time, day, week or months down the road..

    i also see that you dropped in for a read,
    methanks!

    chris

    Liked by 1 person

Kommentera

