Jag ser smärtan i dina ögon,
Den tiden som du fick veta allt.
Vad hände med din underbara sinne,
Symptomen som du visade

Det var så svårt att känna igen,
När de började komma igenom.
De små sakerna som förändrade dig
Från den person som jag visste.

Läkaren bekräftelse
Var så svårt att acceptera,
Att veta att lite kan göras,
Att det finns inget botemedel som av ännu.

Förlåt mig, kära, om ibland
Jag gav efter för min frustration.
Det är bara så överväldigande,
Denna förändring i våra relationer.

Nu är jag redo för att vara på min vakt,
För att hålla dig säker från skada,
Skydda dig det bästa jag kan
Utan att visa min larm.

Jag hoppas att du fortfarande kan förstå
Hur mycket du betyder för mig.
Även om du förbannar mig, eller glömmer mig,
Jag ska acceptera vad som måste vara.

För jag kommer fortfarande ihåg
Glädjen som vi en gång delade.
Du visade mig på så många sätt

Jag ber till Gud att ge mig styrka
Att göra vad som måste göras,
Att lita på att i framtiden
Denna kamp kommer att vinnas.

16 reaktioner på ”

  1. (Tankepaus) Dina ord tar sig igenom allt och flyttar in i huvudet direkt. Egentligen saknar jag ord för att kunna beskriva den kraft som du lyckas få fram i det du skriver. Det är verkligen inte alla som kan det. Fortsätt att skriva. Du berör alltid med dina ord och har viktiga saker att berätta genom dina dikter.

    Liked by 1 person

Kommentera

